
Führerschäin fir ze Rolzen
Projet pédagogique
18.11.2024 - 31.01.2025De Führerschäin vum Rolzen besteet aus dräi Etappen:
1. Theorie:
D'Kanner leieren an dësem Deel d'Reegelen a Limite vum Matspiller sengem Kierper kennen, dëst bedeit dass si leiere wou si däerfen deen aneren upaken a wou net. Si leieren awer och an deem deel op wéi enge Platzen si Rolzen däerfen a wou net, wei laang se dierfen an zu wei vill se zesummen dierfen.
2. Praktesch (Fair Kämpfen):
Am Prakteschen Deel kréie Kanner mat verschidde Spiller gewise wei ee Fair mateneen ëmgeet a sech selwer aschätzen ze kennen op si Fair waren oder net. D'Kanner leieren och bevir alles ugeet ee Ritual kennen, wou si sech begréissen a soen: ,,Ech si Fair"., a wann se fäerdeg si mat hire klenge Kämpf sollen se sech ënnert eneen austauschen a soe wei si fonnt hunn dass si waren.
Bei net Fairem Verhale sollen d'Kanner entweeder 5 Kniebeugen oder 5 Pompelen maachen an sech och bei sengem Matspiller entschëllegen.
3. Prüfung:
D'Prüfung besteet aus engem Theoretesche Froebou an engem Prakteschen Deel, deen d'Kanner packe mussen .
Wann d'Kanner alles gepackt hu kréien se hire Führerschäi mat hire Foto drop. De Fürerschäin huet 3 Punkten déi d'Kanner bei Reegelverstouss verléiere kennen. Wann déi 3 Punkte fort sinn ass de Fürerschäi fort an d'Kanner mussen d'Prüfung widderhuele fir e rëm ze kréien.
Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | Ganz Ekipp Sea Faubourg an Referenzpersounen vun der Gewaltpräventioun |
Nom du groupe | All d'Cyclen |
Groupe cible / âge des enfants | 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs | D'Ziel vum Rolz Führerschäin ass et de Kanner hire Bedarf vum Rolzen ze erméiglechen an engem Respektvolle Kader, andeems si déi verschidde Reegele vum Rolzen a Limite vum Matspiller sengem Kierper bäibruecht kréien. Mir wëllen och mat dësem Projet de Fairplay an den Teamgeescht vun de Kanner fuerderen a stäerken. |
Origine | Kanner hun den Besoin ze Rolzen |
Nombre d'enfants | 80 |
Champs d'action traités (max 2) | Valeurs, participation et démocratie Mouvement, conscience corporelle et santé |

Danze Battle zu Deifferdeng
Projet pédagogique
23.05.2024 - 23.05.2024D'Gemeng Déifferdeng huet dëst Joer een Danz Concours organiséiert deen den 23.05.2024 statt fënnt. Thema vun dësem Concours ass dëst Joer "Color Flasch".
Als New Comer si mir dëst Joer bereet a Motivéiert deel ze huelen, fir en onvergiesslechen Dag zesummen ze verbrénge mat vill Spaass. Dëse Projet verlaangt vun eise Kanner vill Kreativ Iddie vu Schrëtt déi mir an eisen Trainingsstonnen zesumme wäerte Setze fir eng Super Choreografie op d'Been ze stellen.
Eis Trainingsstonne wäerten an eise Mëttesstonnen an an eisen Aktivitéits Zäiten Dënschdes an Donneschdes stattfannen.
Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | Mélissa, Oxana an Rina |
Nom du groupe | All d'Cyclen |
Groupe cible / âge des enfants | 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs | Ziel vun dësem Projet ass et Team work vun de Kanner ze stäerken an deem si all zesummen eng Choreografie op Bee stellen. Fir dëst ze erméigleche gehéiere vill aner Zieler dozou:
|
Origine | Invitatioun vun der SEA Déifferdeng per E-mail |
Réalisé en partenariat avec | Autre |
Autres partenaires | SEA Déifferdeng |
Nombre d'enfants | 8 |
Champs d'action traités (max 2) | Valeurs, participation et démocratie Sciences et techniques |
VID20240523WA0001
VID20240523WA0004

Unser Weg zur Inklusion
Projet pédagogique
04.03.2024Dieses Projekt ist entstanden um unseren Weg zu einer inklusiven SEA zu dokumentieren und immer alles unter diesem Projekt zu speichern was dazu führt dass wir inklusiver werden und etwas an unserer Arbeit ändern. Dieses Projekt ist dafür da dass das Fachpersonal die Möglichkeit hat, die Aktivitäten, die Änderung des Materials und die Änderungen der Raumgestaltung dort eintragen zu können. So haben die Erzieher die Möglichkeit schnell alles zur Inklusion zu finden und sich zu inspirieren.
Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | Armin |
Nom du groupe | Cycle 2 bis Cycle 4 |
Groupe cible / âge des enfants | 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs | Die Ziele des Projektes: - Die Inklusion den Kindern und den Fachkräften näher zu bringen. - Die Haltung im Team zu verändern und dass jeder die inklusive Brille auf hat. - Das Material und den Raum anzupassen und inklusiver für jeden zu gestalten. - Auf die Bedürfnisse der Kinder mehr eingehen und anhand von Beobachtungen heraus finden. |
Champs d'action traités (max 2) | Émotions et relations sociales Valeurs, participation et démocratie |

Bewegungsspiele (zum Thema Entdecker)
Projet pédagogique
27.02.2024 - 28.03.2024Liebe Eltern,
ich möchte mich herzlich bei Ihnen bedanken, dass Sie mich bei diesem wichtigen Projekt während meines Praktikums unterstützen. Dieses Projekt ist ein wesentlicher Bestandteil meiner Ausbildung im Lycée Technique pour Professions Éducatives et Sociales (LTPES) zum zukünftigen Erzieher. Ihre Kooperation und Zusammenarbeit sind für mich von großer Bedeutung.
Allgemeine Informationen des Gesamtprojektes:
Unser Projekt umfasst eine Reihe von Bewegungsangeboten, die sich stufenweise steigern, ähnlich einer Treppe. Die Aktivitäten werden in verschiedenen Funktionsräumen durchgeführt, einschließlich des Außenbereichs der Tagesstätte, der Sporthalle und des öffentlichen Parks in der Gemeinde Kayl.
Das Projekt setzt sich aus sieben spezifischen Angeboten zusammen. Diese beinhalten fünf Bewegungsspiele, eine Bastelaktivität, bei der eine Schatzkiste erstellt wird, und eine Schatzsuche. Alle Angebote stehen im Zusammenhang mit dem Thema “Entdecker” und finden regelmäßig dienstags und donnerstags zwischen 14:00 und 16:00 Uhr statt.
Die Angebote sind stets mit einer Entdeckergeschichte verknüpft. Nach jedem Angebot erhalten die Kinder ein Hinweisfoto, das sie auf die Schatzkarte einkleben werden. Insgesamt gibt es sechs Hinweisfotos. Wenn diese alle aufgeklebt wurden, begeben wir uns am 26.03.2024 gemeinsam auf die Schatzsuche. Anhand der Hinweisfotos erkennen die Kinder den Weg und finden am Ende den Schatz.
Rolle des Pädagogen:
Zuhörer und Beobachter:
· Ein Erzieher muss ein aufmerksamer Zuhörer sein. Kinder teilen ihre Gedanken, Sorgen und Freuden mit ihm. Durch aktives Zuhören kann der Erzieher die Bedürfnisse und Interessen der Kinder besser verstehen.
· Der Erzieher beobachtet das Verhalten der Kinder, ihre Interaktionen und ihre individuellen Fortschritte.
Begleiter und Unterstützer:
· Der Erzieher begleitet die Kinder auf ihrem Bildungsweg. Er ist an ihrer Seite, wenn sie neue Fähigkeiten erlernen, soziale Kompetenzen entwickeln und ihre Persönlichkeit entfalten.
· Als Unterstützer bietet der Erzieher emotionale Unterstützung und ermutigt die Kinder, ihre Ziele zu verfolgen. Er ermutigt sie, Herausforderungen anzunehmen und Selbstvertrauen aufzubauen.
Struktur und Sicherheit:
· Der Erzieher schafft eine klare Struktur im Tagesablauf der Kinder. Dies gibt ihnen Sicherheit und Orientierung.
» Ouvrir la galerie
Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | Mike Humbert, Eva Cresto |
Nom du groupe | SEA-Entdecker |
Groupe cible / âge des enfants | 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs | Richtziel Das Richtziel unseres Projektes bezieht sich auf die Förderung der Bewegung bei schulpflichtigen Kindern von 6 bis 12 Jahren. Grobziele im motorischer Lernzielbereich: Das Thema Bewegungsspiele fällt in den Bereich der motorischen Lernziele, da es verschiedene Aspekte der körperlichen Entwicklung anspricht. Hierzu gehören nicht nur die reinen motorischen Abläufe wie Koordination, Kondition und Ausdauer, sondern auch die manuelle Geschicklichkeit. 1. Die Adressaten verbessern oder trainieren ihre Körperfunktionen, wie Ausdauer oder Körperkoordination.
2. Die Adressaten verbessern ihre Balance und Stabilität durch die Bewegungsspiele. Grobziele im sozialen Lernzielbereich: Die Bewegungsspiele fallen nicht nur in den motorischen, sondern auch in den sozialen Lernzielbereich. Sie eignen sich gut für vielfältige Spielformen. In diesem Projekt werden die Angebote so gestaltet, dass die Adressaten in verschiedenen Bereichen gefördert werden, darunter das Einhalten von Regeln, die Fähigkeit zur Rücksichtnahme, Verantwortung, Beziehungen und Selbstständigkeit. 1. Die Adressaten respektieren die Spielregeln oder Regeln der Angebote (Erkennen von Normen + Regeln).
2. Die jüngeren und älteren Adressaten stärken ihren sozial-emotionalen Zusammenhalt. |
Origine | Das Projekt ist anhand von Beobachtungen aufgebaut und beruht auf den Interessen, Bedürfnissen, Wünschen und Ideen der Kinder. |
Réalisé en partenariat avec | Ecole |
Nombre d'enfants | 11 |
Champs d'action traités (max 2) | Mouvement, conscience corporelle et santé |

Kannerrot
Projet pédagogique
15.09.2022 - 15.07.2023Dans un premier temps, nous allons exposer une figurine blanche que nous avons obtenu lors d'une formation. Cette figurine aura pour but d'attirer l'attention des enfants lors de la rentrée et qu'ils nous posent des questions sur le sujet.
Vers fin septembre, les enfants pourront faire campagne pour qu'ils soient élu, et auront bien-sûr des explication plus exact sur ce que c'est le Kannerrot. Les enfants exposeront une photo d'eux avec un petit discours ou une phrase d'accroche. Au bout d'une semaine tous les enfants pourront voté pour 6 enfants qui representeront le Kannerrot (2 enfants de chaque cycle). Une fois le Kanner commité établi, nous ferons une réunion pour voir la suite avec eux.
Dans un premier temps, nous allons exposer une figurine blanche que nous avons obtenu lors d'une formation. Cette figurine aura pour but d'attirer l'attention des enfants lors de la rentrée et qu'ils nous posent des questions sur le sujet.
Vers fin septembre, les enfants pourront faire campagne pour qu'ils soient élu, et auront bien-sûr des explication plus exact sur ce que c'est le Kannerrot. Les enfants exposeront une photo d'eux avec un petit discours ou une phrase d'accroche. Au bout d'une semaine tous les enfants pourront voté pour 6 enfants qui representeront le Kannerrot (2 enfants de chaque cycle). Une fois le Kanner commité établi, nous ferons une réunion pour voir la suite avec eux.
Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | Eva, Daniela |
Nom du groupe | Cycle 2, Cycle3, Cycle4 |
Groupe cible / âge des enfants | 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs |
|
Réalisé en partenariat avec | Ecole Autre |
Autres partenaires | Maire/ Employer de Commune |
Nombre d'enfants | 6 |
Champs d'action traités (max 2) | Valeurs, participation et démocratie Langue, communication et médias |

Vacances Loisirs: ENG REES DUERCH ZAIT
Projet pédagogique
15.08.2022 - 26.08.2022Mat der SEA hu mir eis geduet zesummen eng Zäitrees ze starten.
Bei eis um Faubourg hunn Kanner an der 1. Woch fir d'éischt eng visuell Zäitspan kreéiert wou 7 interessant Zäiten duergestallt ginn sinn:
Dinosaurierzäit
Steenzäit
Antikezäiten (Ägypten)
Mëttelalter
Nazizäit (Piraten)
Haut
d'Zukunft
- Wärend eiser Rees hat en mir de Genoss mam Jutta (Musekspedagogin), Lidder ewéi virun 100 Joer anzestudéieren. D'Lidder sinn um Ofschlossfest vun der "vacances loisirs" gesongen ginn.
- Duerch Käl/Téiteng hunn Kanner ee Piratenrallye gemaach, wou se och en Schatz missten sichen. Dobäi hunn Kanner op verschidden Statiounen, Aufgaben sollten léisen, fir op déi nächst Statioun kennen goen.
- Zum Ofschloss vun der Woch hu mir eis eegen Pizza gemaach an duerno wéi an der Steenzäit en Nomëtteg am Bësch verbruet. Dobäi hunn Kanner en Insektenhotel aus Steng, Blieder an weider Naturmaterialien gebaut.
Déi 2. Woch huet, wéi Dinosaurier, grouss ugefaangen.
- Mir hunn zesummen den Dinosaurierpark (GONDWANA - Das Praehistorium) besicht an mir hunn méi iwwert Dinosaurier, eis Äerd an eis Geschicht konnten entdecken.
- Eis Rees geet weider bei d'Ägypter. All Kand huet aus Gips, Zeitungspabeier an goldeg Faarf eng Pharaonemask gebastelt. Duerno ass et ab an Sportshal gaangen, wou Kanner d'Méiglechkeet haten eng Pyramid ze bauen.
- Lo ginn mir fir erëm zeréck bei Dinosaurier. En eegenen Dinoterrarium aus faarwegem Sand, Buedem, Dinosaurierfigur an weider Naturmaterialien hunn Kanner sech zesummen gestallt.
- Och an der 2. Woch huet Jutta eis erëm mat senger flotter Musek besicht an mir sinn ewéi Indianer (Indigo) am Krees ronderëm gesongen an gesprongen.
- Zum groussen Ofschloss vun eiser Rees sinn all d'Kanner aus der SEA an der Schungfabrick zesummen komm fir eng Rees duerch Käl/Téiteng ze maachen an zesummen gegrillt. Et ass ee Rallye vun der ganzer SEA organiséiert ginn. Bei der Statioun um Faubourg hunn d'Kanner eng Pyramidchallenge mat gemaach. Zousätzlech hu mir Gesichtsbemoolung an der Schungfabrick ugebueden.
Zum Schluss vun eisem Ofschlossfest hat all SEA hiren flotten Optrëtt.
Mat der SEA hu mir eis geduet zesummen eng Zäitrees ze starten.
Bei eis um Faubourg hunn Kanner an der 1. Woch fir d'éischt eng visuell Zäitspan kreéiert wou 7 interessant Zäiten duergestallt ginn sinn:
Dinosaurierzäit
Steenzäit
Antikezäiten (Ägypten)
Mëttelalter
Nazizäit (Piraten)
Haut
d'Zukunft
- Wärend eiser Rees hat en mir de Genoss mam Jutta (Musekspedagogin), Lidder ewéi virun 100 Joer anzestudéieren. D'Lidder sinn um Ofschlossfest vun der "vacances loisirs" gesongen ginn.
- Duerch Käl/Téiteng hunn Kanner ee Piratenrallye gemaach, wou se och en Schatz missten sichen. Dobäi hunn Kanner op verschidden Statiounen, Aufgaben sollten léisen, fir op déi nächst Statioun kennen goen.
- Zum Ofschloss vun der Woch hu mir eis eegen Pizza gemaach an duerno wéi an der Steenzäit en Nomëtteg am Bësch verbruet. Dobäi hunn Kanner en Insektenhotel aus Steng, Blieder an weider Naturmaterialien gebaut.
Déi 2. Woch huet, wéi Dinosaurier, grouss ugefaangen.
- Mir hunn zesummen den Dinosaurierpark (GONDWANA - Das Praehistorium) besicht an mir hunn méi iwwert Dinosaurier, eis Äerd an eis Geschicht konnten entdecken.
- Eis Rees geet weider bei d'Ägypter. All Kand huet aus Gips, Zeitungspabeier an goldeg Faarf eng Pharaonemask gebastelt. Duerno ass et ab an Sportshal gaangen, wou Kanner d'Méiglechkeet haten eng Pyramid ze bauen.
- Lo ginn mir fir erëm zeréck bei Dinosaurier. En eegenen Dinoterrarium aus faarwegem Sand, Buedem, Dinosaurierfigur an weider Naturmaterialien hunn Kanner sech zesummen gestallt.
- Och an der 2. Woch huet Jutta eis erëm mat senger flotter Musek besicht an mir sinn ewéi Indianer (Indigo) am Krees ronderëm gesongen an gesprongen.
- Zum groussen Ofschloss vun eiser Rees sinn all d'Kanner aus der SEA an der Schungfabrick zesummen komm fir eng Rees duerch Käl/Téiteng ze maachen an zesummen gegrillt. Et ass ee Rallye vun der ganzer SEA organiséiert ginn. Bei der Statioun um Faubourg hunn d'Kanner eng Pyramidchallenge mat gemaach. Zousätzlech hu mir Gesichtsbemoolung an der Schungfabrick ugebueden.
Zum Schluss vun eisem Ofschlossfest hat all SEA hiren flotten Optrëtt.
» Ouvrir la galerie
Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | SEA Faubourg - Samantha |
Nom du groupe | Cycle 2/ Cycle 3/ Cylce 4 |
Groupe cible / âge des enfants | 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs |
|
Réalisé en partenariat avec | Autre |
Autres partenaires | (autres) Structure(s) SEA, Expert(s) externe(s), Jutta |
Nombre d'enfants | 14 |
Champs d'action traités (max 2) | Émotions et relations sociales Esthétique, créativité et art Mouvement, conscience corporelle et santé |

Fuesvakanz 2021
Projet pédagogique
15.02.2021 - 19.02.2021D'Fuesvakanz, hat Personal vun der SEA schonn déi éischt Woch am Januar geplangt mat villen flotten Aktivitéiten. Bedéngt duerch déi nei Mesuren an Oplagen vun der Covid-Situatioun, hunn mir leider missten eis Fuesvakanz ouni Kanner duerchféieren.
Well mir Iech dës flott Aktivitéiten net fir enthalen wëllen, hunn mir decidéiert den ganzen Programm schrëftlech an bildlech duer ze stellen, fir jidderengem Méiglechkeet ze bidden, Vakanz doheem am Krees vun der Famill no ze huelen.D'Fuesvakanz, hat Personal vun der SEA schonn déi éischt Woch am Januar geplangt mat villen flotten Aktivitéiten. Bedéngt duerch déi nei Mesuren an Oplagen vun der Covid-Situatioun, hunn mir leider missten eis Fuesvakanz ouni Kanner duerchféieren.
Well mir Iech dës flott Aktivitéiten net fir enthalen wëllen, hunn mir decidéiert den ganzen Programm schrëftlech an bildlech duer ze stellen, fir jidderengem Méiglechkeet ze bidden, Vakanz doheem am Krees vun der Famill no ze huelen.Type | Projet pédagogique |
Responsable(s) | Doris, Daniela, Lynn, Saskia, Lisa, Sandra, Maïté, Feliciana, Liliane, Pascale |
Groupe cible / âge des enfants | 4-6 ans 6-8 ans 8-10 ans 10+ ans |
Objectifs | - Fuerderung vun der Kreativitéit, Konzentratioun an Ausdauer - Ureegung vun den Sënner - Fuerderung vun der Grob- an Feinmotorik an vun der Koordinatioun - Sozialkompetenzen ginn ugereegt |
Réalisé en partenariat avec | Autre |
Autres partenaires | (autres) Structure(s) SEA, SEA Widdem |
Champs d'action traités (max 2) | Émotions et relations sociales Langue, communication et médias Esthétique, créativité et art Mouvement, conscience corporelle et santé |